Nowe rozporządzenie w sprawie ubezpieczenia OC dla biur rachunkowych

Dzisiaj, tj 19.01.2015 wchodzi w życie nowe Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 6 listopada 2014 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Cały tekst do pobrania tutaj

Rozporządzenie wprowadza tylko jedną sumę gwarancyjną: 10.000,00 Euro na inne zdarzenie. Jest to zmiana , w stosunku do poprzednich rozporządzeń, które wskazywały 3 limity sumy gwarancyjnej :

1) 15 000 euro – jeżeli przedmiotem działalności jest wykonywanie czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych i czynności doradztwa podatkowego;
2) 10 000 euro – jeżeli przedmiotem działalności jest wyłącznie wykonywanie czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych;
3) 5 000 euro – jeżeli przedmiotem działalności jest wyłącznie wykonywanie czynności doradztwa podatkowego.

Obecnie obowiązuje jedna wysokość : 10.000,00 Euro.

Teksty rozporządzeń można porównać na stronie Obowiązkowe

 

 

Photo credit: x_jamesmorris / Foter / CC BY

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: