Recall Costs

Zawsze ubolewałam, że  takie przydatne ubezpieczenie jak Koszty Wycofania Produktu z Rynku (Recall Costs) nie odniosło sukcesu rynkowego i że klienci tak rzadko są nim zainteresowani.

Przyglądając się aferze solnej,  wiem  dlaczego. Bo nie ma presji ze strony organu nadzoru, bo nie ma groźby decyzji o wycofaniu. Nie ma też w Polsce  aktywnego ruchu konsumenckiego, zmuszającefo producentów do wycofania. Wszyscy uwierzyli na słowo, że sól nie jest szkodliwa, chociaż wyniki badań utajniono.

Zatem przedsiębiorca może spać spokojnie bez ubezpieczenia – nie będzie go potrzebował.

Sprawdza się jeszcze raz stara prawda – w ubezpieczeniach nie żyje się ze składki tylko ze szkód.

 

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. Michał Górny napisał(a):

    Majka, problem jest jeszcze inny. Polski system urzędowego nadzoru nad bezpieczeństwem produktów jest słaby, a zwłaszcza żywności. Bezpieczeństwem żywności zajmuje się inspekcja weterynaryjna, sanepid, inspekcja jakości handlowej artykułów rolno-spożywyczych. Kilka służb, nakładające się kompetencje, brak koordynacji. Co więcej, organizacja służb ma charakter „urzędniczy”, a nie ekspercki. Konsekwencje takiej filozofii są widoczne w aferach z koniną w hamburgerach czy solą przemysłową w solniczkach. Jedna, kompleksowa służba zajmująca się bezpieczeństwem żywności nie bojąca się wydawać decyzji i ich bronić to jedyne rozwiązanie na szczelny nadzór.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: